حرم و بارگاه امام رضا (علیه السلام)

سوغات مشهد

شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۰۲:۲۴ ب.ظ

خرید سوغاتی در سفر، خاطرات آن را زنده نگه می دارد و یکی از لذت بخش ترین ها در سفر است. بیشتر مسافران دوست دارند به شهری که سفر می کنند، برای خود و عزیزانشان یادگاری از آن مقصد به همراه ببرند. حال اگر موضوع سفر به مشهد مقدس باشد، خرید سوغاتی به نوعی برای زائران مرسوم و واجب است. مغازه های رنگارنگ قدیمی در کنار پاساژهای مدرن و لوکس از مکان های مورد علاقه برای مسافران این شهر است؛ ما هم امروز سفری مجازی به بازارچه های مشهد خواهیم داشت و از سوغاتی های مناسب آن برای شما همراهان عزیز می گوییم؛ همسفر ما بمانید.

 

از مشهد چی بخریم؟

مشهد پایتخت مذهبی ایران، چهارفصل سال مملو از زائران امام هشتم است. مسافران با خرید تور مشهد می توانند هر زمان به راحتی به این شهر مقدس سفر کنند و دیداری با امام خود تازه کنند؛ اما برای خرید تور ارزان مشهد می توان ماه های کم مسافر را انتخاب کرد که خلوت تر است. خرید در مشهد را با سوغاتی رنگارنگ و هیجان انگیز از بازارچه های قدیمی یا فروشگاه‌های اطراف حرم تجربه کنید یا سری به پاساژهای مدرن و شیک بزنید و از خرید کردن لذت ببرید. در سفر به مشهد مسافران می توانند سوغاتی معروف این شهر مانند: جیلی بیلی، زرشک، زعفران، خشکبار، نقل و نبات مشهدی، دیگ سنگی، خلعت آخرت، ادویه هفت قلم، مهر، تسبیح و جانماز را خریداری کنند. در این سفر مجازی فاینداتور قصد داریم توضیح مختصری از معروف ترین سوغاتی های مشهد را داشته باشیم، پس در ادامه با ما همراه شوید. از مشهد چی بخریم؟

زعفران مشهد

زعفران را می توان جزو برترین و ارزشمندترین سوغاتی های خراسان دانست که طلای سرخ یا طلای کویر لقب گرفته و از گران بهاترین محصولات کشاورزی در ایران و شهر خراسان است. زعفران با عطر و طعم سحرآمیر علاوه بر استفاده در چاشنی غذا برای کنترل کلسترول و چربی خون، شادی آور، کاهش فشارخون، ضدسرطان، جوانسازی پوست، تقویت حافظه و درمان افسردگی مفید است، همچنین در نساجی، صنایع مختلف رنگ سازی و صنایع چرم هم استفاده می شود.
کشت زعفران قدمتی بیش از 3000 سال دارد و کویر بهترین مکان برای کشت این محصول گرانبهاست. استان خراسان بزرگترین تولید کننده زغفران در جهان که رتبه اول را دارد. شهرهای بجستان، تایباد، زاوه، گناباد و تربت حیدریه در بخش مرکزی استان، سرایان، بیرجند، قائنات و فرودوس از شهرهای جنوبی خراسان که بزرگترین تولیدکننده های زعفران هستند.
زعفران به شکل دسته (ریشه ای)، درشت (پوشال) و ریز (سرگل) فروخته می می شود که درشت محبوبیت بیشتری برای خریداران دارد. توجه داشته باشید رنگ زعفران مرغوب قرمز تیره رنگ است.

  • ریحانه معتمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی