حرم و بارگاه امام رضا (علیه السلام)

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۴
خرداد

مشهد جاذبه های گردشگری طبیعی و شهری بسیاری دارد. علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع) که اولین گزینه برای بازدید کنندگان است، تعداد بسیار دیگری نیز وجود دارد که پارک کوهسنگی  یکی از آن ها است. این پارک یکی از معروف ترین و قدیمی ترین پارک ها در شهر مشهد است. از آنجا که در این پارک دو کوه سنگی وجود دارد، کوهسنگی نامیده می شود. این پارک یکی از پارک های شناخته شده در بین مسافران است.

موقعیت مکانی پارک کوهسنگی

کوهسنگی

کوهسنگی در جنوب غربی شهر مشهد، در انتهای خیابان کوهسنگی واقع شده است. این منطقه در خارج از شهر واقع شده بود، اما به دلیل گسترش شهر و رشد جمعیت، امروزه بخشی از آن محسوب می شود. این پارک که بعد از پارک ملت در شهر دومین پارک بزرگ است، ترکیبی از سنگ، صاعقه، آب و سرسبزی است. خانواده های محلی در مشهد، به ویژه در تعطیلات آخر هفته، از مکان کوه سنگی دیدن می کنند. آن ها برای لذت بردن از اجتماعات خانوادگی به این پارک می آیند. بعضی از خانواده ها غذاهای خانگی می آورند و در این پارک می خورند یا وسایل مورد نیاز را برای تهیه غذا در آنجا می آورند.

در روزهای تابستان چون هوا گرم است، بیشتر مردم عصر از این مکان دیدن می کنند تا هوای خنکی را تجربه کنند. پله های بلندی به جایگاه بالای کوه وجود دارد؛ بنابراین، مردم از پله ها به بالاترین نقطه می روند. آن ها در آنجا متوقف می شوند تا قسمت اعظم شهر را مشاهده کنند. خانواده ها تمایل دارند شب ها را در این پارک بمانند، به ویژه جوانان.

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی از آنجا که کوه هایش مشرف به شهر هستند، از منظره شگفت انگیز شب برخوردارند. از این ارتفاع می توان قسمت اعظم شهر را دید. تعدادی مزار شهید در بالای کوه وجود دارد؛ بنابراین، برخی از خانواده ها به دیدار آن ها می روند و برایشان دعا می کنند. برخی فقط به عنوان ورزش پیاده روی می کنند تا از پله ها بالا بروند و پس از مدتی به عقب برگردند. در داخل محوطه پارک کوه سنگی مغازه هایی موجود است. محلی برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است. کالسکه سواری در دسترس است. بعد از حرم مطهر امام رضا (ع) و پارک تفریحی ملت، این مکان سومین گزینه محبوب از نظر مقصد بازدید کننده است و دومین پارک بزرگ مشهد محسوب می شود. ترتیب جریان آب از بالای کوه برای جریان یافتن به سمت پایین زمین وجود دارد.

  • ریحانه معتمدی
۰۹
خرداد

مشهد را می توان یکی از قطب های گردشگری کشور ایران دانست. با وجود همه جاذبه های دیدنی و تفریحی کلانشهر مشهد که همه گردشگران را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند، هنوز هم مکان های زیادی برای بازدید وجود دارند. در ادامه مطلب پیش رو قصد داریم تا بهترین رستوران های مشهد را به شما معرفی کنیم و همه مشخصات و فرهنگ های غذایی مشهد را برای شما شرح دهیم. 

رستوران پسران کریم

طعم لذیذ چلو ماهیچه می تواند برای همه افراد تجربه ای دوست داشتنی خواهد بود. رستوران پسران کریم در بین مشهدی ها بسیار مشهور است. این رستوران علاوه بر ارائه غذاهای باکیفیت و سرویس دهی مناسب و قیمت توانسته نظر بسیاری از مشتریان خود را جلب کند. این رستوران شعبه های مختلفی دارد که شعبه مرکزی قدیمی ترین شعبه است که همیشه شلوغ می باشد.

رستوران معین درباری

رستوران معین درباری

رستوران معین درباری یک رستوران 100 ساله است و می توان آن را قدیمی ترین رستوران های شهر مشهد دانست. این رستوران باکیفیت و درجه یک، ارائه دهنده غذاهای سنتی ایرانی است. لازم به ذکر است کباب های رستوران معین درباری طعمی آشنا و لذیذ برای همه ساکنان شهر مشهد است. برای صرف یک وعده غذایی در رستوران یاد شده، باید صبور باشید زیرا همیشه اینجا شلوغ است و برای آزاد کردن میز باید کمی صبر کنید.

رستوران بام کوهسر

رستوران بام کوهسر که بر فراز شهر مشهد واقع شده است رستوران مدرنی می باشد که دارای 2 بخش کافه و رستوران است. صرف غذا در این رستوران یک تیر و دو نشان زدن است چراکه می توان در حالی که از دیدن منظره لذت می برید طعم بهترین غذای ایتالیایی را نیز در اینجا بچشید.

رستوران مهستان

رستوران مهستان

یکی دیگر از رستوران های معروف در شهر مشهد، رستوران ماهستان است. رستوران شامل دو قسمت است. یکی برای زمستان و دیگری برای تابستان. مزیت دیگر رستوران خدمات تحویل آن است. اگر به دنبال یک رستوران لوکس و باکیفیت در داخل شهر هستید رستوران مهستان بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

رستوران بابا قدرت

رستوران بابا قدرت را می توان یک رستوران تاریخی در مشهد دانست چراکه ساختمان آن در گذشته متعلق به یک کاروانسرا بوده است. این ساختمان می تواند برای هر بازدید کننده شگفت انگیز باشد. باید بگویم که این رستوران شامل سه بخش بازار سنتی، یک اتاق چای سنتی و یک رستوران سنتی است. و صرف غذا در آن می تواند بسیار لذت بخش باشد.

  • ریحانه معتمدی