حرم و بارگاه امام رضا (علیه السلام)

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

۰۵
ارديبهشت

خیابان های زیادی به حرم مطهر رضوی، امام رضا (علیه السلام) منتهی میشوند که در طول تمامی خیابان های اطراف حرم بازارهای مختلف، هتل، هتل آپارتمان، مسافرخانه و رستوران های زیادی تاسیس شده است.

در بین تمامی خیابان های منتهی به حرم، خیابان امام رضا یکی از بهترین و لاکچری ترین خیابان های نزدیک بارگاه مطهر رضوی است که در ادامه توضیحاتی درباره هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید این خیابان نوشته ایم.

اگر قصد سفر به مشهد با قصد زیارت را دارید اقامت در خیابان امام رضا انتخاب بسیارمناسبی برای شما عزیزان است.

تاریخچه خیابان امام رضا

با ورود به خیابان امام رضا و دیدن ملجا نورانی امام هشتم (ع)، دلتان بیشتر روانه حرم می شود. این خیابان به ظاهر قدیمی مشهد در گذشته خیابان تهران نام داشته و دلیل این نام گذاری دسترسی از طریق آن به مسیر تهران به مشهد بوده است. اغلب مهندسان حوزه شهری معتقدند که با آغاز حکومت رضاخان، بافت قدیمی شهر مشهد دچار تغییرات زیادی شد و سازه های پیشرفته ای در شهر ایجاد گردید. در این دوره بود که نخستین بار خیابان های طبرسی، امام رضا و بهار در سطح شهر مشهد ایجاد شدند. همچنین رضا خان در سال ۱۳۱۳ ه.ش بیمارستان امام رضا (ع) را در مشهد تاسیس نمود. دو سال بعد یعنی در سال ۱۳۱۵ ه.ش، نخستین کارخانه برق در خیابان طبرسی افتتاح گشت و زمینه ورود ماشین های مختلف به سیستم حمل و نقل ایجاد شد

حمل و نقل در خیابان امام رضا

به دلیل اهمیت ویژه ای که این خیابان دارد خطوط حمل و نقل عمومی مناسب و زیادی در این خیابان تعبیه شده است. اتوبوس های تندرو و جدید BRT که مسیرهای زیادی در سراسر شهر را طی میکنند، خطوط قطار شهری و مترو، ایستگاه های تاکسی با فاصله های نزدیک و ... در این خیابان برای رفت و امد مسافرین به سراسر شهر تعبیه شده است.

هتل های خیابان امام رضا

به راحتی میتوان گفت بهترین و لاکچرین هتل های مشهد در این خیابان قرار گرفته اند:

هتل درویشی مشهد

هتل قصر طلایی مشهد

هتل الماس دو مشهد

هتل قصر بین المللی مشهد

و ...

از لاکچری ترین و بهترین هتل های مشهد هستند که در این خیابان واقع شده اند.

برای مطالعه بیشتر درباره هتل های خیابان امام رضا روی لینک گذاشته کلیک کنید.

منبع:https://www.iranhotelonline.com/blog/post-1689/

  • ریحانه معتمدی