حرم و بارگاه امام رضا (علیه السلام)

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۱
فروردين

شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه مطهر امام رضا به شهری توریست پذیر با زمینه زیارتی_سیاحتی تبدیل شده است. هرساله تعداد زیادی زائر و مسافر برای زیارت و استفاده از مکان های تفریحی مشهد به این شهر سفر میکنند.

در دو سه دهه اخیر به دلیل راحتی سفر، افزایش و بهبود انواع وسایل نقلیه تعداد مسافران و زائران در ایام تعطیل به شدت افزایش یافته است. به همین منظور هتل های متعدد و لوکسی در مشهد ساخته شده است.

باتوجه به اینکه اکثر مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند برای زیارت و رفتن به حرم امام رضا (ع) است در اطراف بارگاه مطهر رضوی هتل های زیادی برای اسکان ساخته شده اند که در ادامه سه تا از بهترین هتل های نزدیک حرم را معرفی کرده ایم.

هتل الماس دو مشهد:

هتل پنج ستاره الماس دو مشهد یکی از بهترین هتل های مشهد است. هتل الماس 2 در خیابان امام رضا، در 5.1 کیلومتری حرم مطهر امام رضا واقع شده است.

موقعیت مکانی هتل الماس 2 موجب دسترسی آسان به مراکز خرید اطراف حرم نیز شده است. هتل الماس 2 دارای  25 طبقه و 216 واحد اقامتی است. برخی از این واحدها با الهام از معماری خاص ملل مختلف، به سبک های ایران باستان، روسی، آفریقایی، صفوی، تایلندی، عربی و ... طراحی شده اند

هتل درویشی مشهد

هتل درویشی مشهد در سال 1386 در 1.3 کیلومتری حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است. هتل درویشی در 20 طبقه با 16 طبقه اقامتی ساخته شده است. این هتل با زیربنا بیش از 800 متر مربع فضای سبز به صورت سرپوشیده و باز با روف گاردن طراحی شده که در تمام فصول سال مناسب برای پذیرایی از مهمانان است.

هتل قصر طلایی مشهد

هتل قصر طلایی مشهد در سال 1389 بنا شده است این هتل با مساحت حدود 5000 متر مربع در 16 طبقه با 357 اتاق طراحی و ساخته شده است. فاز دوم هتل بین المللی قصر طلایی با زیربنای حدود 70000 متر مربع با دکوراسیون مجلل و نمای رو به حرم امام رضا (ع) نیز در حال ساخت است

  • ریحانه معتمدی
۰۵
فروردين

به مشهد دومین شهر بزرگ ایران و مقدس ترین شهر، خانه حرم مطهر امام رضا (ع) خوش آمدید. پایتخت معنوی ایران مملو از زائران گرسنه ای است که پس از گشت و گذار در این شهر به دنبال نمونه ای مناسب از انواع غذاهای آشپزی مشهد است. علاوه بر غذاهای سنتی که در اکثر رستوران های مشهد می توان پیدا نمود، گزینه های بین المللی برای افراد و همچنین فروش فست فودها در دسترس است. در ادامه چند نمونه از بهترین مکان ها برای خوردن غذا هنگام بازدید از این شهر معنوی ایران را مرور می کنیم.

رستوران معین درباری

معین درباری

یکی از رستوران های قدیمی و بسیار مشهور مشهد رستوران معین درباری است. سبک این رستوران کاملاً سنتی است و دیوارها و سقف آن کاملاً آینه کاری شده است. معروف ترین غذای رستوران معین درباری شیشلیک است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

رستوران پسران کریم

یکی دیگر از رستوران های قدیمی و معروف مشهد، رستوران پسران کریم است. کیفیت غذاهای این رستوران سنتی بی نظیر بوده و در عین حال قیمت مناسبی نیز دارد. رستوران پسران کریم دارای سه شعبه در شهر مشهد است که هر کدام از آن ها در بلوار سجاد ، بلوار خیام و خیابان دانشگاه واقع شده اند. در آخر، بهتر است بدانید محبوب ترین غذای این رستوران چلو ماهیچه است که طعم بی نظیری دارد.

رستوران پدیده شاندیز

رستوران پدیده شاندیز

رستوران پدیده شاندیز که در منطقه کوهستانی و زیبای شاندیز واقع شده است، ازجمله قدیمی ترین و محبوب ترین رستوران های مشهد محسوب می شود. در واقع، رستوران پدیده شاندیز شامل سه رستوران یعنی یک رستوران بین المللی، یک رستوران بوفه و یک رستوران تابستانی است. علاوه بر این، یک باغ پرندگان در این مجموعه فضای جذابی را ایجاد کرده است.

چایخانه سنتی هزاردستان

چایخانه سنتی هزاردستان یکی از دیدنی ترین مکان های غذاخوری مشهد است که در مرکز خرید جنت واقع شده است. هزاردستان با ارائه منویی متوسط از غذاهای سنتی ایرانی (مانند خورشت بادمجان) با کفپوش های کاشی کاری شده، فرش های ایرانی و غیره تزئین شده است. دیوارهای آن با خط و نقاشی دیواری آراسته شده و صحنه هایی از شاهنامه فارسی یا کتاب پادشاهان را به تصویر می کشد. موسیقی زنده نیز بیشتر شب ها اجرا می شود.

پیتزا فروشی گریل هاوس

فست فود گریل هوس

در غرب مشهد، چند بلوک شمال پارک کوه سنگی پیتزا فروشی گریل هاوس واقع شده است که ارائه دهنده بهترین پیتزاهای مشهد می باشد. گریل هاوس با سفره های پلاستیکی جذاب ترین تجربه رستوران را ندارد اما پیتزاها و رفتار دوستانه پرسنل باعث می شوند دوباره به آنجا برگردید. پیتزاهای کلاسیک به سبک ایرانی (پایه های ترد و سنگین روی سس) هر روز سفارش داده می شوند.

رستوران نسیم لبنان

به فاصله ده دقیقه پیاده روی از حرم امام رضا (ع)، رستوران نسیم لبنان واقع شده است. یک رستوران بی مانند که مجموعه ای از غذاهای خوشمزه لوانتین را سرو می کند. منوی نسیم لبنان که مورد توجه بسیاری از زائران عرب است که در طول سال به شهر می روند دارای مزه های مختلف گیاهی و غیر گیاهی است که با نان و ماست تازه پخته شده این رستوران تعریف می شود. 

  • ریحانه معتمدی