حرم و بارگاه امام رضا (علیه السلام)

طرقبه مشهد

شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۱۴ ب.ظ

طرقبه مشهد یکی از زیباترین جاذبه های این کلانشهر است و امروزه یکی از شهرهای استان خراسان رضوی نیز محسوب می شود. طرقبه که در ادوار اسلامی به آن طرقابز می گفتند در دامنه دره های سرسبز کوه های بینالود با قدمت طولانی واقع شده است. این شهر یکی از قدیمی ترین روستاهای باستانی توس است و علاوه بر این، نه تنها به دلیل آب و هوای مطلوب و طبیعت زیبا بلکه در مسیر مشهد به جاده نیشابور قرار داشته و رشد خوبی نیز داشته است. از طرقبه به دلیل بهترین طبیعت و آب و هوا، به عنوان تفرجگاه و مکان تفریحی برای ایرانیان استفاده می شود. جاذبه های دیدنی طرقبه به قدری زیاد است که نظر بسیاری از جهانگردان بین المللی را که به ایران سفر کرده اند به خود جلب می کند. دره سرسبز طرقبه در تابستان ها دارای آب و هوای خنک و در زمستان های پوشیده از برف است.

طرقبه

طرقبه مساحتی در حدود 1600 کیلومتر مربع با خیابان های اصلی دارد که با درختان چنار پوشیده شده اند. امروزه شهر یاد شده یک مکان توریستی با چایخانه های مختلف و بسیاری از رستوران های سنتی در محدوده قیمت های گوناگون شناخته می شود. علاوه بر طبیعت طرقبه می توانید از غذاهای ایرانی مانند: آش ، دیزی ، کباب و انواع بستنی که در مشهد مشهور است لذت ببرید. بسیاری از مردم مشهد برای صرف غذا در یکی از رستوران های این منطقه تفریحی به اینجا می آیند و پس از صرف ناهار یا شام به مشهد بر می‌ گردند. پیشنهاد ما به شما این است که در سفر خود به مشهد لذت تجربه بهترین غذاهای آشپزهای مشهدی را در یک محیط ویلایی جذاب و سرسبز از دست ندهید.

طرقبه مشهد

فعالیت دیگری که می توانید در طرقبه انجام دهید این است که از صنایع دستی ایرانی لذت ببرید و برای سوغاتی خرید کنید. این منطقه کوهستانی زیبا دارای باغ و پارک های متعدد است و به دلیل تپه های زیبا و شب های سرد در تابستان مشهور است زیرا منطقه پر از چشمه ها، کوه ها و رودخانه ها است. ازجمله میوه های باغ های این منطقه را می توان سیب و گیلاس دانست.

در اواسط بهار و تابستان به دلیل هوای سرد و چشم اندازهای چشم نواز و لذت بخش، بهترین زمان برای بازدید از طرقبه است. از مشهد تا طرقبه حدود 25 کیلومتر راه است؛ مسافران عزیز می توانند خود را به راحتی در حدود 40 دقیقه از طریق بزرگراه وکیل آباد به این منطقه برسانند و یا از اتوبوس و مترو استفاده نمایند.

  • ریحانه معتمدی

مشهد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی